W roku szkolnym 2025/26 w grupie Tygrysów będziemy realizować dodatkowy program, projekty, przedsiewzięcia i innowacje by wspierać wszechstronny rozwoju dzieci.
Projekt edukacyjny pt. „TYGRYS LITERKI WYGRYZŁ” - wspomaganie dzieci w wieku przedszkolnym w kształtowaniu gotowości do nauki LITER I CZYTANIA.
Poznanie liter i opanowanie umiejętności czytania prostych wyrazów i zdań jest jednym z podstawowych zadań, jakie stawiamy przed dziećmi kończącymi przedszkole. Jest to jednocześnie zadanie, z którym dzieci często mają problemy. Projekt „Tygrys literki wygryzł….” to zbiór zabaw doskonalących sprawności funkcji systemu percepcyjno-motorycznego aktywnych w procesie czytania. Mogą pomóc dzieciom w pokonywaniu trudności, a zarazem uatrakcyjnić naukę.
Wybrane zabawy wytworzą pozytywną motywację, przy której dzieci chętnie podejmuje się nauki czytania, ponieważ będą czuć radość z tego , "że potrafią i znają”.
Projekt edukacyjny pt."WYRUSZAMY W ŚWIAT SZTUKI"
Projekt edukacyjny "Wyruszamy w świat sztuki" ma na celu rozwijanie aktywności twórczej dzieci poprzez różnorodne formy działań plastycznych. Dzieci w tym wieku charakteryzują się ogromnym potencjałem twórczym – są ciekawe świata, otwarte, spontaniczne i pełne wyobraźni. Warto te naturalne predyspozycje pielęgnować i wzmacniać poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia, techniki i działania artystyczne. To właśnie poprzez sztukę dzieci mogą wyrażać swoje emocje, opowiadać o przeżyciach, poznawać siebie i innych, a także kształtować poczucie estetyki i wrażliwości na piękno otaczającego świata.
Projekt zakłada nie tylko działania plastyczne, ale również zapoznanie dzieci z wybranymi dziełami wielkich artystów – malarzy, rzeźbiarzy. Dzieci będą miały okazję obserwować, analizować, zadawać pytania i wyciągać wnioski, ucząc się przy tym świadomego odbioru sztuki. Pozwoli to nie tylko poszerzyć ich wiedzę, ale także rozbudzić ciekawość oraz zachęcić do dalszego odkrywania świata poprzez różne formy artystyczne.
Program "PRZYJACIELE ZIPPIEGO"
„Przyjaciele Zippiego” to międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci w wieku 5-8 lat. Uczy różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu oraz doskonali relacje dzieci z innymi ludźmi. Nie koncentruje się on na dzieciach z konkretnymi problemami czy trudnościami, ale promuje zdrowie emocjonalne wszystkich małych dzieci. Program został zbudowany na założeniu, że małe dzieci można nauczyć radzenia sobie z problemami i trudnościami, dzięki czemu będą lepiej funkcjonować w młodości i w życiu dorosłym, korzystając z tych umiejętności.
Wiek 5-7 lat, to okres rozwojowy, któremu towarzyszy wiele zmian, ogromne tempo uczenia się i nabywania nowych kompetencji. Jest to również etap przekraczania progu szkolnego. Program „Przyjaciele Zippiego” uczy dzieci, jak radzić sobie ze zmianami i wyzwaniami, jak rozwiązywać konflikty i dobrze funkcjonować w grupie. Jest to jedyny program, w którym z małymi dziećmi rozmawia się na temat śmierci i uczuć, jakie towarzyszą nam w sytuacji utraty kogoś bliskiego. Program pokazuje także, jak ważna jest rozmowa z innymi, kiedy odczuwamy smutek lub złość i jak ważne jest słuchanie innych, kiedy oni przeżywają trudne chwile.
„SZACH – MAT” - innowacja organizacyjno- metodyczna zajęć koła szachowego.
Szachy odgrywają istotną rolę w nabywaniu i kształtowaniu wielu umiejętności wykorzystywanych przez człowieka w ciągu całego życia. Wprowadzenie nauki gry w szachy w młodszym wieku wpływa wszechstronnie na rozwój dziecka. Dzieci uczące się grać w szachy dostrzegają w nich przede wszystkim rozrywkę, nie zdając sobie sprawy, że bawiąc się drewnianym wojskiem, uczą się i doskonalą swoje umysły. Grając w szachy, musimy przestrzegać pewnych określonych zasad i reguł. Każdy szachista musi więc wykazać się zdyscyplinowaniem, ale i wyobraźnią. Biorąc pod uwagę powyższe, można określić, w jakich płaszczyznach szachy wpływają na rozwój psychiczny i intelektualny dziecka:
Innowacja pedagogiczna„MAM TALENT I SIĘ TYM CHWALĘ” jest pewnego rodzaju podsumowaniem dotychczasowych działań edukacyjnych i wychowawczych w zakresie rozwijania zainteresowań oraz zdolności dzieci we wszystkich sferach rozwoju oraz ukoronowaniem ich drogi ku samopoznaniu, otwarciu się na otaczający świat i aktywnym udziale w życiu społeczności przedszkolnej. Główne cele innowacji to:
Innowacja zakłada dużą różnorodność sprawdzonych metod pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym, które wykorzystywane będą zarówno podczas zajęć kierowanych, jak i działań swobodnych oraz zajęć dodatkowych proponowanych zainteresowanym dzieciom. Realizujący tę innowację nauczyciel traktować będzie dziecko jako partnera, pomagać mu w indywidualnym rozwoju, wskazywać kierunki jego rozwoju, umożliwiać mu poznanie wewnętrznych predyspozycji i możliwości, ale także zachęcać do opowiadania o swoich zainteresowaniach i prezentowania osiągnięć na form grupy, jak również całego przedszkola.
Mamy nadzieję, że dzieci biorące udział w innowacji pedagogicznej „Mam talent i się tym chwalę” wzbogacą wiedzę o sobie samym oraz ciekawie i aktywnie spędzą czas w przedszkolu.
"Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech, aby uczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza."
00-639 Warszawa
ul. Marszałkowska 27/35/A