WOLNE MIEJSCA DLA DZIECI 3- LETNICH I STARSZYCH Przyjmujemy również dzieci 2,5 letnie - ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA PLACÓWKI !!!!
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

NASZE PLANY NA TEN ROK ...

W roku szkolnym 2025/26 w grupie Tygrysów będziemy realizować dodatkowy program, projekty, przedsiewzięcia i innowacje by wspierać wszechstronny rozwoju dzieci.

 

Projekt edukacyjny pt. „TYGRYS LITERKI WYGRYZŁ” - wspomaganie dzieci w wieku przedszkolnym w kształtowaniu gotowości do nauki LITER I CZYTANIA.

Poznanie liter i opanowanie umiejętności czytania prostych wyrazów i zdań jest jednym z podstawowych zadań, jakie stawiamy przed dziećmi kończącymi przedszkole. Jest to jednocześnie zadanie, z którym dzieci często mają problemy. Projekt „Tygrys literki wygryzł….” to zbiór zabaw doskonalących sprawności funkcji systemu percepcyjno-motorycznego aktywnych w procesie czytania. Mogą pomóc dzieciom w pokonywaniu trudności, a zarazem uatrakcyjnić naukę.
Wybrane zabawy wytworzą pozytywną motywację, przy której dzieci chętnie podejmuje się nauki czytania, ponieważ będą czuć radość z tego , "że potrafią i znają”.

 

Projekt edukacyjny pt."WYRUSZAMY W ŚWIAT SZTUKI"

Projekt edukacyjny "Wyruszamy w świat sztuki"  ma na celu rozwijanie aktywności twórczej dzieci poprzez różnorodne formy działań plastycznych. Dzieci w tym wieku charakteryzują się ogromnym potencjałem twórczym – są ciekawe świata, otwarte, spontaniczne i pełne wyobraźni. Warto te naturalne predyspozycje pielęgnować i wzmacniać poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia, techniki i działania artystyczne. To właśnie poprzez sztukę dzieci mogą wyrażać swoje emocje, opowiadać o przeżyciach, poznawać siebie i innych, a także kształtować poczucie estetyki i wrażliwości na piękno otaczającego świata. 

Projekt zakłada nie tylko działania plastyczne, ale również zapoznanie dzieci z wybranymi dziełami wielkich artystów – malarzy, rzeźbiarzy. Dzieci będą miały okazję obserwować, analizować, zadawać pytania i wyciągać wnioski, ucząc się przy tym świadomego odbioru sztuki. Pozwoli to nie tylko poszerzyć ich wiedzę, ale także rozbudzić ciekawość oraz zachęcić do dalszego odkrywania świata poprzez różne formy artystyczne.

 

Program "PRZYJACIELE ZIPPIEGO"

„Przyjaciele Zippiego” to międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci w wieku 5-8 lat. Uczy różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu oraz doskonali relacje dzieci z innymi ludźmi. Nie koncentruje się on na dzieciach z konkretnymi problemami czy trudnościami, ale promuje zdrowie emocjonalne wszystkich małych dzieci. Program został zbudowany na założeniu, że małe dzieci można nauczyć radzenia sobie z problemami i trudnościami, dzięki czemu będą lepiej funkcjonować w młodości i w życiu dorosłym, korzystając z tych umiejętności.

Wiek 5-7 lat, to okres rozwojowy, któremu towarzyszy wiele zmian, ogromne tempo uczenia się i nabywania nowych kompetencji. Jest to również etap przekraczania progu szkolnego. Program „Przyjaciele Zippiego” uczy dzieci, jak radzić sobie ze zmianami i wyzwaniami, jak rozwiązywać konflikty i dobrze funkcjonować w grupie. Jest to jedyny program, w którym z małymi dziećmi rozmawia się na temat śmierci i uczuć, jakie towarzyszą nam w sytuacji utraty kogoś bliskiego. Program pokazuje także, jak ważna jest rozmowa z innymi, kiedy odczuwamy smutek lub złość i  jak ważne jest słuchanie innych, kiedy oni przeżywają trudne chwile.

 

„SZACH – MAT” -  innowacja organizacyjno- metodyczna zajęć koła szachowego.

Szachy odgrywają istotną rolę w nabywaniu i kształtowaniu wielu umiejętności wykorzystywanych przez człowieka w ciągu całego życia. Wprowadzenie nauki gry w szachy w młodszym wieku wpływa wszechstronnie na rozwój dziecka. Dzieci uczące się grać w szachy dostrzegają w nich przede wszystkim rozrywkę, nie zdając sobie sprawy, że bawiąc się drewnianym wojskiem, uczą się i doskonalą swoje umysły. Grając w szachy, musimy przestrzegać pewnych określonych zasad i reguł. Każdy szachista musi więc wykazać się zdyscyplinowaniem, ale i wyobraźnią. Biorąc pod uwagę powyższe, można określić, w jakich płaszczyznach szachy wpływają na rozwój psychiczny i intelektualny dziecka:

  • Rozwój zainteresowań – dziecko poznaje nową dyscyplinę, której istotą jest samodzielne, logiczne rozumowanie, łączące poszczególne elementy wiedzy w jedną harmonijną całość;
  • Aktywność twórcza – specyfika gry w szachy wyklucza odtwórcze traktowanie tego zagadnienia. Wszelkie próby bezmyślnego naśladownictwa skazane są na niepowodzenie. Dziecko samo kreuje wydarzenia na szachownicy i ponosi za nie odpowiedzialność;
  • Rozwijanie pamięci i uwagi – główną umiejętnością w szachach jest zdolność zreasumowania każdej pozycji w sposób dynamiczny, w kategoriach najważniejszych jej elementów. Cała szachownica zostaje ukształtowana w przestrzenno-czasową postać, czyli wzorzec. Towarzyszy temu rozwój wyobraźni wzrokowej i koncentracji;
  • Myślenie logiczno-wyobrażeniowe – ludzie myślą czasami za pomocą wyobrażeń, które są obrazami psychicznymi rzeczywistych doznań zmysłowych i ten właśnie rodzaj myślenia gra szachowa rozwija najpełniej;
  • Rozwój pozytywnych sfer osobowości – szachy wykształcają poczucie obiektywizmu, uznawanie prawd innych ludzi, uczą tolerancji i reakcji na niepowodzenia;
  • Konsekwencja i wytrwałość w działaniu – dzieci mające styczność z szachami, zupełnie inaczej podchodzą do porażek. Zazwyczaj ponownie starają się rozwiązać określony problem i czynią to aż do skutku, podczas gdy ich rówieśnicy bądź rezygnują z wykonania zadania, bądź też obniżają sobie skalę trudności;
  • Aspekty wychowawcze – można je rozpatrywać w kategoriach kary i nagrody. Czymże innym jak nie karą jest przegrana? W dodatku wymierzona natychmiast i adekwatnie do czynu. To samo można powiedzieć o nagrodzie, jaką bez wątpienia jest dla młodego człowieka zwycięstwo, osiągnięte dzięki sile własnego umysłu.

Innowacja pedagogiczna„MAM TALENT I SIĘ TYM CHWALĘ” jest pewnego rodzaju podsumowaniem dotychczasowych działań edukacyjnych i wychowawczych w zakresie rozwijania zainteresowań oraz zdolności dzieci we wszystkich sferach rozwoju oraz ukoronowaniem ich drogi ku samopoznaniu, otwarciu się na otaczający świat i aktywnym udziale w życiu społeczności przedszkolnej. Główne cele innowacji to:

  • rozwijanie pasji i odkrywanie talentów przez dzieci
  • poszerzenie dziecięcej wiedzy o otaczającym świecie (społecznym, kulturalnym, przyrodniczym, technicznym, sportowym itp.)
  • kształtowanie umiejętności prezentowania swoich pasji i talentów na forum grupy oraz przedszkola

Innowacja zakłada dużą różnorodność sprawdzonych metod pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym, które wykorzystywane będą zarówno podczas zajęć kierowanych, jak i działań swobodnych oraz zajęć dodatkowych proponowanych zainteresowanym dzieciom. Realizujący tę innowację nauczyciel traktować będzie dziecko jako partnera, pomagać mu w indywidualnym rozwoju, wskazywać kierunki jego rozwoju, umożliwiać mu poznanie wewnętrznych predyspozycji i możliwości, ale także zachęcać do opowiadania o swoich zainteresowaniach i prezentowania osiągnięć na form grupy, jak również całego przedszkola.

Mamy nadzieję, że dzieci biorące udział w innowacji pedagogicznej „Mam talent i się tym chwalę” wzbogacą wiedzę o sobie samym oraz ciekawie i aktywnie spędzą czas w przedszkolu.

Data dodania: 2024-10-06 19:44:38
Data edycji: 2025-10-07 16:37:20
Ilość wyświetleń: 211

"Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech, aby uczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza."

Maria Kownacka
Bądź z nami
Urzędu Miejskiego w Policach
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego