Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Ramowy Plan Dnia

7.00 - 8.30 - schodzenie się dzieci do przedszkola, czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne. Konsultacje indywidualne z rodzicami. Zabawy swobodne spontaniczne. Indywidualna praca z dziećmi. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela w tym obowiązkowe zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne o wielostronnym ruchu.

Dzieci:

  • są aktywne w zakresie organizacji swojego życia;
  • podejmują działalność zabawową;
  • śmiało zgłaszają propozycje działań;
  • usamodzielniają się;
  • rozwijają swoje zainteresowania w kącikach zabaw;
  • doskonalą sprawności manualne podczas zabaw konstrukcyjnych;
  • aktywnie dbają o higienę własną i otoczenia;
  • nabywają i utrwalają nawyki higieniczne.
  • Rozwijają umiejętności samoobsługowe i estetyczne

8.30 - 9.00 - I śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.

9.00 - 10.30 - Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie programowych zajęć wychowawczo-dydaktycznych. Zabawy dydaktyczne i ruchowe

Dzieci:

  • uczestniczą w przygotowaniach do zabaw i zajęć;
  • pomagają w zagospodarowaniu sali oraz czynnościach porządkowych;
  • wyrównują deficyty rozwojowe i rozwijają zdolności;
  • wykazują naturalną chęć poznania świata wszystkimi zmysłami;
  • odkrywają i kreują rzeczywistość podczas wycieczek, zabaw, działań plastycznych, muzycznych, ruchowych i werbalnych;
  • korzystają z różnych źródeł informacji w celu odnalezienia odpowiedzi na nurtujące pytania;
  • znajdują i stosują różne sposoby rozwiązania zadań;
  • poznają swoje możliwości i wykorzystują je w działaniu;
  • dokonują swobodnego wyboru aktywności;
  • realizują swoje zainteresowania i zaspokajają potrzeby;
  • uczestniczą w zabawach zorganizowanych lub swobodnych;
  • uczą się akceptować sposoby myślenia i działania kolegów oraz tolerować i szanować odmienność zdania i działania innych;

10.30-10.40 0woce- II śniadanie. Uświadomienie dzieciom wartości zdrowego odżywiania.

10.40 - 11.50 - spacery, zabawy w ogrodzie, gry terenowe - w zależności od pogody. Zabawy swobodne , spontaniczne

Dzieci:

  • są świadome korzyści płynących z pobytu na świeżym powietrzu;
  • samodzielnie i prawidłowo korzystają z szatni i pomieszczeń sanitarnych;
  • aktywnie dbają o własną estetykę i higienę;

12.00 - 12.30 obiad. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy.. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu.

12.30 - 14.30 - leżakowanie (w grupie Zielonych Żabek). W grupach starszych - indywidualna praca z dziećmi, zajęcia dodatkowe, praca wyrównawcza.

Zajęcia z religii dla dzieci.

Dzieci:

  • pogłębiają zdobyte wiadomości i umiejętności;
  • doskonalą indywidualne możliwości;
  • wyrównują deficyty rozwojowe;

14.30 - 15.00 podwieczorek. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu podwieczorku

15.00 - 17.30 zabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu, zajęcia dydaktyczne i ruchowe, rozchodzenie się dzieci do domów pod opieką osoby dorosłej. Kontakty Indywidualne z rodzicami. Czynności organizacyjne.

Dzieci:

  • nabywają umiejętności organizowania zabaw w grupie;
  • uczą się traktowania swoich potrzeb na równi z potrzebami innych;
  • realizują swoje pomysły samodzielnie lub w małych grupach;
  • dzielą się wrażeniami i przeżyciami z kolegami, nauczycielką i rodzicami;
  • doskonalą pamięć, spostrzegawczość, uwagę i logiczne myślenie podczas gier i zabaw dydaktycznych;
  • bezpiecznie bawią się na sprzęcie terenowym w ogrodzie przedszkolnym.

 

Data dodania: 2020-10-17 19:10:45
Data edycji: 2021-11-30 11:35:56
Ilość wyświetleń: 2064

"Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech, aby uczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza."

Maria Kownacka
Bądź z nami
Urzędu Miejskiego w Policach
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej