28.10.2025 - dzień otwarty . ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA PLACÓWKI !!!! WOLNE MIEJSCA DLA DZIECI 3- LETNICH I STARSZYCH Przyjmujemy również dzieci 2,5 letnie .
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Plan pracy przedszkola w roku szkolnym 2025/2026

Załącznik nr 1 do

Zarządzenia Dyrektora nr 6/2025/2026

Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2024/2025,
oraz w oparciu o kierunki polityki oświatowej państwa na rok 2025/26.

 

 

Roczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej przedszkola zatwierdzony Uchwałą Rady Pedagogicznej nr 5/2025/2026 z dnia 28.09.2025 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podstawa prawna:

  • Ustawa Prawo oświatowe (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 1043 ze zm.),
  • Rozporządzenia MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2024 r. poz. 15),
  • Rozporządzenie MEN z 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej (Dz.U. z 2025 r. poz. 378 ze zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2024 r.
    50 ze zm.),
  • Statut Przedszkola.

Zawartość planu:

 

  1. Główny kierunek pracy Przedszkola na lata 2022/23 – 2026/27.
  2. Priorytety i podstawowe zadania przedszkola na rok szkolny 2025/2026.
  • Diagnoza pracy przedszkola na dzień 31.08.2025.
  1. Realizacja zamierzeń w roku szkolnym 2025/2026 – zakres działań prowadzących do uzyskania spodziewanych efektów.
  2. Spodziewane efekty.
  3. Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym.
  • Terminarz zebrań rady pedagogicznej.
  1. Główny kierunek pracy Przedszkola na lata 2022/23 – 2026/27:

- Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej.

- Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci.

 

  1. Priorytety i cele przedszkola na rok szkolny 2025/2026:
  1. Promowanie wśród dzieci i Rodziców zdrowego stylu życia (aktywność ruchowa, zdrowe odżywianie, zdrowie psychiczne, higiena osobista, bezpieczeństwo) oraz odpowiedzialności za naszą planetę pod hasłem: „Dbamy o siebie i środowisko”
  • Diagnoza pracy przedszkola na dzień 31.08.2025:

Informacja o działalności przedszkola we wszystkich obszarach: przebiegu procesu kształcenia, wychowania i opieki, współpracy ze środowiskiem, zarządzania – na podstawie analizy i oceny pracy szkoły (sprawozdanie zespołu kierowniczego)

  1. KSZTAŁCENIE

Zgodnie z treścią rozporządzenia MEN w sprawie wymagań wobec szkół i przedszkoli proces kształcenia w przedszkolu organizowany jest w sposób sprzyjający uczeniu się. Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci w przedszkolu są podporządkowane indywidualnym potrzebom edukacyjnym i rozwojowym oraz możliwościom psychofizycznym przedszkolaków – co potwierdzają wyniki obserwacji rozwoju oraz diagnozy poziomu funkcjonowania. Nauczyciele planują, monitorują i doskonalą procesy wspomagania rozwoju i edukacji. Wnioski z monitorowania wykorzystują w planowaniu i realizowaniu tychże procesów. Metody pracy są dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka i grupy dzieci. Nauczyciele pracują zespołowo. Wspólnie planują przebieg procesów edukacyjnych, współpracują przy ich realizacji i analizują efekty swojej pracy. Nauczyciele pomagają sobie nawzajem i wspólnie rozwiązują problemy.

Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci w przedszkolu skupiają się na rozwijaniu zainteresowań dzieci i wspieraniu ich. Celem działalności przedszkola jest stworzenie przyjaznej atmosfery, w której dzieci mogą łatwo się uczyć i rozwijać. Dzieci, pod opieką fachowych nauczycieli, zwiększają swoje umiejętności i zdobywają wiedzę. Staramy się rozwijać u dzieci ważne zdolności niezbędne w dalszej edukacji i życiu. Są to odpowiedzialność, empatia, szacunek dla siebie i innych oraz współpraca.

Przedszkole organizuje różne konkursy i dodatkowe zajęcia, warsztaty. Dzieci mogą poszerzać swoje zainteresowania. Jesteśmy otwarci na współpracę z rodzicami i lokalną społecznością, aby stworzyć przyjazne środowisko. W przedszkolu dba się także o dobre zarządzanie i organizację pracy, aby wszystko działało sprawnie. Przedszkole dąży do tego, aby nauka była przyjemna i dostępna dla wszystkich dzieci. Pomaga im rozwijać się w wielu różnych obszarach.

Metody pracy są dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka i grupy. W szerokim zakresie wykorzystywane są aktywizujące metody pracy z dzieckiem oraz zróżnicowane formy pracy podczas zajęć. Nauczyciele pracują zespołowo. Wspólnie planują przebieg procesów edukacyjnych, współpracują przy ich realizacji i analizują efekty swojej pracy.

O postępach rozwojowych dzieci świadczą osiągnięcia rozwojowe dzieci przedstawione w analizach dokonanych przez nauczycieli. Wynika z nich, że wszystkie dzieci w wieku sześciu lat realizujące obowiązek przedszkolny w roku szkolnym 2024/2025 opanowały zadania rozwojowe w fizycznym, poznawczym, emocjonalnym i społecznym obszarze rozwoju oraz osiągnęły gotowość szkolną, o czym świadczą wysokie wyniki rozwoju dziecka wskazane w diagnozie gotowości szkolnej i przedstawione w informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole.

  1. DZIAŁALNOŚĆ WYCHOWAWCZA I OPIEKUŃCZA PRZEDSZKOLA

Działalność wychowawcza i opiekuńcza przedszkola w mijającym roku szkolnym 2024/2025 skupiała się na realizacji zadań statutowych zapewniających dzieciom kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijaniu sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauki udzielania pierwszej pomocy. Działalność wychowawcza i opiekuńcza skupiała się na obszarach takich jak:

  • dbałość o kształtowanie u dzieci postaw empatii i wrażliwości na potrzeby innych oraz umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym,
  • klimat panujący w przedszkolu – rozwijane są dobre relacje pomiędzy nauczycielami a dziećmi, dziećmi i pracownikami przedszkola oraz rodzicami,
  • rozwój u dzieci wewnętrznej motywacji wynikającej z szacunku do potrzeb innych – nie dla nagrody.
  • wsparcia rodziców w wychowaniu przez pracowników przedszkola – dzielą się odpowiedzialnością za edukację i przestrzegają wspólnych wartości, które są w przedszkolu propagowane,
  • zaangażowania rodziców we wspólne działania np. organizacja wycieczek, teatr rodzicielski.

W ww. działaniach wychowawczych ogromną rolę odegrały wspólne działania nauczycieli oraz rodziców szczególnie w trudnych wychowawczo sytuacjach.

  1. WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM

Wykonanie zadań rocznego planu pracy przedszkola umożliwiło realizację działań we współpracy ze środowiskiem, o którym mowa w rozporządzenia MEN w sprawie wymagań wobec szkół i przedszkoli.

W tym zakresie specjaliści zatrudnieni w przedszkolu (psycholog, logopeda, pedagog specjalny) współpracują z innymi nauczycielami, rodzicami oraz poradnią psychologiczno-pedagogiczną w sprawie przeprowadzenia diagnozy gotowości do podjęcia zadań szkolnych, diagnozy potrzeb rozwojowych oraz opiekuńczo wychowawczych.

Nauczyciele i specjaliści współpracują z instytucjami opieki społecznej oraz domami dziecka.

Aby wesprzeć rodziców w procesie wychowania, podjęto szereg inicjatyw i zrealizowano wiele przedsięwzięć o charakterze edukacyjnym i wychowawczym:

  • zorganizowano konsultacje, doskonalące kompetencje wychowawcze rodziców, wspierające rodziców w wychowaniu,
  • włączano rodziców, lokalne instytucje i przedsiębiorstwa w działania przedszkola (np. działania profilaktyczne w zakresie ochrony zdrowia, zdrowego żywienia, konkursy plastyczne)
  • zorganizowano spotkania wigilijne (przekazywano ciekawe zwyczaje i tradycje rodzinne),
  • odbyły spotkania z rodzicami, którzy zaprezentowali swoje zawody,
  • przeprowadzono pogadanki np. z policjantem dotyczące zachowania bezpieczeństwa, kulturalnego zachowania w ruchu drogowym
  • Na podstawie wniosków z obserwacji rozwoju dziecka w przedszkolu w zakresie kształtowania myślenia analitycznego (logicznego rozumowania i zrozumienia matematycznych podstaw) za priorytetowe zadania przedszkola i nauczycieli na rok 2025/2026 uznaje się:
  • motywowanie i zachęcanie nauczycieli do rozwijania kompetencji zawodowych zgodnie z potrzebami przedszkola (np. edukacja zdrowotna, kształtowanie empatii i postaw społecznych, rozwijanie kompetencji dzieci),
  • tworzenie warunków sprzyjających rozwijaniu samodzielności dzieci, zwiększanie aktywności społecznej dzieci, rodziców i nauczycieli na rzecz przedszkola poprzez np. proponowanie uczniom zróżnicowanych form pracy (praca w parach, grupach), i metod pracy aktywizujących dziecko,
  • uwzględnianie tematyki związanej z rozwijaniem u dzieci sprawności fizycznej, nawyku aktywności ruchowej, umiejętności udzielania pierwszej pomocy w doskonaleniu zewnętrznym i samokształceniu zespołowym.

 

  1. Realizacja zamierzeń w roku szkolnym 2025/2026 – zakres działań prowadzących do uzyskania spodziewanych efektów:

 

  1. Promowanie wśród dzieci i Rodziców zdrowego stylu życia (aktywność ruchowa, zdrowe odżywianie, zdrowie psychiczne, higiena osobista, bezpieczeństwo) oraz odpowiedzialności za naszą planetę pod hasłem: „Dbamy o siebie i środowisko”

 

Lp.

Działania i Zadania Nauczycieli

Wykonawcy

Termin realizacji

1.

Promowanie wśród rodziców edukacji prozdrowotnej
i ekologicznej dzieci poprzez:

v  Wykorzystywanie w pracy z dziećmi
różnorodnych metod prowadzenia zabaw
i zajęć (np. pedagogika zabawy, metoda Batii – Strauss, R. Labana, C. Orffa)

v   Zajęcia otwarte dla rodziców promujące zdrowy styl życia oraz zachowania proekologiczne.

v  Wzbogacenie bazy przedszkola
o pomoce dydaktyczne służące rozwijaniu postaw prozdrowotnych i ekologicznych wśród wychowanków.

v  Udział dzieci w różnorodnych wydarzeniach kulturalnych na terenie przedszkola i poza nim poświęconych realizowanej tematyce (przedstawienia teatralne, koncerty, konkursy, przeglądy itp.)

v  Prezentacja fotoreportaży dotyczących efektów akcji promocyjnej na stronie internetowej „Tęczowego Przedszkola” oraz Śródmiejskich stronach poświęconych edukacji przedszkolnej.

 

 

 

WN

 

 

 

Oddział I - IV

 

 

p. Dyrektor 



Oddział I - IV

 

 

 

 

WN

 

 

 

 

Cały rok

 

 

 

W ciągu roku (w miarę możliwości
zależnych od stanu pandemii)

 

Cały rok

 

 

Cały rok (w miarę możliwości
zależnych od stanu pandemii)

 

 

 

Cały rok

 

2.

 

„W zdrowym ciele zdrowy duch” - rozwijanie sprawności ruchowej dzieci poprzez:

 

v  aktywną realizację bloków tematycznych poświęconych tej tematyce.

v  realizację projektu edukacyjno-wychowawczego „Ruch to zdrowie każdy dzieciak Wam to powie”

v  zintensyfikowanie zabaw ruchowych oraz ćwiczeń gimnastycznych w grupach.

v  udział w akcji „Rowerowe przedszkole”

(włączenie się w akcję „Rowerowy Maj”)

„Wiosenne Tańce Połamańce” – impreza ogólnoprzedszkolna z okazji Pierwszego Dnia Wiosny.

v  Zorganizowanie Letniej Olimpiady Sportowej
z okazji Dnia Dziecka.

v   

Koordynatorzy:

A. Żmijewska, A. Szóstyk

 

WN

 

Oddział III - autor A. Szóstyk

 

 

WN

 

WN

 

A. Żmijewska

 

 

A. Żmijewska

 

 

 

 

W ciągu roku

 

10.2025 – 05.2026 – oddział III

 

 

W ciągu roku

 

Wiosna 2026

 

Marzec 2026

 

 

01.06. 2026

3.

„Ja i Ty to My” – wspieranie rozwoju emocjonalnego dzieci oraz budowanie prawidłowych więzi i relacji społecznych poprzez:

v  aktywną realizację bloków tematycznych poświęconych dbaniu o zdrowie psychiczne

v  realizację międzynarodowego programu „Przyjaciele Zippiego” 

„Dzień kropki” – impreza ogólnoprzedszkolna

„Dzień Przedszkolaka” – uroczyste obchody święta wszystkich przedszkolaków.

„Dzieci dzieciom” – cykl spotkań w ramach, których dzieci występują przed sobą prezentując krótkie grupowe formy teatralne i muzyczne.

„Podaruj uśmiech” – zbiórka charytatywna z okazji Mikołajek na rzecz dzieci z Domu Dziecka celem uwrażliwienia przedszkolaków na potrzeby innych oraz kształtowanie postawy empatii
i dzielenia się dobrem.

„Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami”

·         przygotowanie plakatu informacyjnego, którego zadaniem jest budzenie świadomości i wrażliwości wśród Dzieci
i Rodziców,

·         „Łańcuch przyjaźni” – wspólne wykonanie kolorowego łańcucha choinkowego symbolizującego jedność
i wsparcie.

„Poczta walentynkowa” – akcja ogólnoprzedszkolna.

„Walentynki dla chłopczyka i dziewczynki” – impreza ogólnoprzedszkolna z okazji Dnia Zakochanych,

„Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa”:

·         „Kolorowe skarpetki” - akcja integracyjna - zachęcanie do założenia w tym dniu przez pracowników oraz dzieci dwóch różnych skarpetek jako symbolu solidarności, akceptacji i szacunku dla różnorodności.

„Światowy Dzień Świadomości Autyzmu” obchodzony pod hasłem „Niebieski Dzień”: pokaz mody w odcieniach niebieskiego, zabawy integracyjne, między przedszkolny konkurs plastyczny rozwijający wrażliwość i promujący akceptację wobec osób ze spektrum autyzmu.

Zorganizowanie zbiórki charytatywnej dla zwierząt.

„Mam Talent i się tym chwalę” - Ogólnoprzedszkolny Festiwal Talentów Dzieci.

 

Koordynatorzy:
A. Pawełek, M. Sobol, M. Szast-Cybuch

 

WN

 

 

M. Rudak, K. Piotrowska

M. Kuryło, M. Rudak

A. Żmijewska

 

WN

 

 

A. Pawełek, M. Sobol, M. Szast-Cybuch

 

 

 

 

A. Pawełek, M. Sobol, M. Szast-Cybuch

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O. Łazińska, A. Boczoń

 

M. Rudak, A. Szóstyk,

A. Pawełek, M. Sobol, M. Szast-Cybuch

 

 

 

 

 

 

A. Pawełek, M. Sobol, M. Szast-Cybuch

 

 

A. Boczoń, O. Łazińska

A. Szóstyk

 

 

 

W ciągu roku

 

 

10.2025 – 05.2026 - oddział IV

15.09.2025

19.09.2025

 

W ciągu roku

 

 

11/12.2025

 

 

 

 

03.12.2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Luty 2026

 

13.02.2026

 

21.03. 2026

 

 

 

 

 

 

 

02.04.2026

 

 

 

 

10.2025

 

06.2026

4.

 

„Zdrowe odżywianie” – kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków poprzez:

v  aktywną realizację bloków tematycznych poświęconych tematyce zdrowego odżywiania

v  spotkanie z Przedszkolną Kucharką, Technologiem Żywienia lub Restauratorem

„Urodziny marchewki” – uroczyste obchody Światowego Dnia Żywności (16.10.)

„Smaczne i zdrowe potrawy smokowe"-przedsięwzięcie o charakterze profilaktyczno–zdrowotnym.

„Wesołe Kuchcikowo” – samodzielne przygotowywanie przez dzieci różnych potraw.

„Pachnący ogródek” - zasadzenie ziół  
w salach na wiosnę.

 

Koordynatorzy:

M. Rudak, M. Kuryło

 

WN

 

Oddział I - IV

 

 M. Kuryło, M. Rudak                                                                    

M. Rudak

 

 

WN

 

WN

 

Cały rok

 

W ciągu roku

 

W ciągu roku

 

16.10.2025

W ciągu roku

 

 

W ciągu roku

 

Wiosna 2026

5.

 

„Czystość to zdrowie” – kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych oraz dbałości o ład i porządek poprzez:

v  aktywną realizację bloków tematycznych poświęconych tematyce higieny osobistej

v  Trening umiejętności higienicznych dzieci.

v  spotkanie z pielęgniarką, lekarzem, higienistką – zapoznanie z medycznymi zawodami

v  Uroczyste Obchody „Światowego Dnia Mycia Rąk

v  Uroczyste obchody „Światowego Dnia Zdrowia” (07.04.)

 

Koordynatorzy:

K. Piotrowska, A. Szóstyk

 

WN

 

WN

Oddział I - IV

K. Piotrowska

 

A. Szóstyk

 

Cały rok

 

W ciągu roku

 

W ciągu roku

W ciągu roku

 

15.10. 2025

 

07.04. 2026

6.

 

„Bezpieczeństwo – ważna sprawa” – wdrażanie dzieci do dbania o własne bezpieczeństwo poprzez:

v  aktywną realizację bloków tematycznych poświęconych tematyce bezpieczeństwa

v  Spotkanie z Policją i Strażą Miejską

v  Kontynuowanie współpracy ze Strażą Pożarną

v  Zorganizowanie ogólnoprzedszkolnego konkursu plastycznego „Bezpieczne wakacje”

„Bezpieczny Przedszkolak” – warsztaty dla dzieci poświęcone tematyce bezpieczeństwa.

„Dzieci bezpieczne w sieci” – cykl pogadanek poświęconych tej tematyce.

Koordynatorzy:
M. Rudak, K. Piotrowska

WN

 

WN

WN

K. Piotrowska

 

WN

 

WN

Cały rok

 

W ciągu roku

 

W ciągu roku

W ciągu roku

Czerwiec 2026

 

W ciągu roku

 

W ciągu roku

7.

„Mali Ekolodzy – To My” – rozwijanie u dzieci aktywnej postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne poprzez:

v  aktywną realizację bloków tematycznych poświęconych tematyce ekologii,

v  udział w programach, projektach przedsięwzięciach i akcjach o zasięgu lokalnym oraz ogólnopolskim we współpracy z różnymi instytucjami.

v  realizację przedsięwzięcia edukacyjnego „Obserwujemy, doświadczamy – tajemnice świata odkrywamy”

„Z Kalendarza Małego Ekologa”
 
– uroczyste obchodzenie Światowych
i Ogólnopolskich Dni związanych
z ochroną przyrody.

v  „Detektyw Łodyga na tropie tajemnic przyrody” - konkurs plastyczno-techniczny dla Dzieci i Rodziców,

„Dzień Drzewa” – happening plastyczny
z aktywnym udziałem Rodziców,

„Patyczkowe konstrukcje” – zabawki, budowle, przedmioty z materiału przyrodniczego” – ogólnoprzedszkolny konkurs plastyczno-techniczny dla Dzieci
i Rodziców,

„Mój zwierzak i ja” – krótka historyjka obrazkowa wykonana dowolną techniką plastyczną,

„Wiosna w słoiku” - ogólnoprzedszkolny konkurs plastyczno-techniczny dla Dzieci
i Rodziców.

Uroczyste obchody „Dnia Ziemi”

„Co w trawie piszczy?” - ogólnoprzedszkolny konkurs plastyczny dla Dzieci
i Rodziców.

Koordynatorzy:

O. Łazińska, A. Boczoń, A. Żmijewska, M. Kuryło

 

Oddział I - IV

 

 

Oddział I - IV

 

M. Kuryło

 

 

 

 

 

 

 

M. Kuryło

 

A. Szóstyk

M. Rudak

 

 

 

 

 

A. Boczoń, O. Łazińska

 

 

A. Żmijewska

 

 

K. Piotrowska

A. Boczoń, O. Łazińska

 

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

 

Cały rok

 

 

10.2025 – 05.2026 – oddział III

 

 

 

 

 

 

 

09.2025

 

 

10.10.2025

10.2025

 

 

 

 

 

11.2025

 

 

03.2026

 

 

22.04.2026

05.2026

 

 

  1. Spodziewane efekty:

 

Nauczyciele:

  • zadbają o prawidłową organizację warunków realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego sprzyjającą nabywaniu przez dzieci doświadczeń oraz będą nieść pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony,
  • będą dobierać treści programowe adekwatne do poziomu rozwoju dzieci, ich możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania,
    z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań,
  • realizując założenia podstawy programowej wychowania przedszkolnego będą organizować zajęcia w sposób zindywidualizowany, rozwijając samodzielność dziecka, kreatywność oraz przedsiębiorczość,
  • aktywnie realizując zadania określone w podstawie programowej wychowania przedszkolnego umożliwią dzieciom kończącym edukację przedszkolną i rozpoczynającym naukę w szkole podstawowej nabycie dojrzałości do uczenia się matematyki,
  • zorganizują twórczą przestrzeń rozwoju dziecka, włączając do zabaw i doświadczeń przedszkolnych potencjał tkwiący w dzieciach oraz ich zaciekawienie elementami otoczenia,
  • ukształtują dziecięce postawy prospołeczne,
  • będą kultywować tradycje i zwyczaje ważne dla społeczności przedszkolnej, społeczności lokalnej i całego narodu,
  • ukształtują postawy niesienia pomocy drugiemu człowiekowi, służenia sprawom, ideom i grupom społecznym,
  • stworzą odpowiednie warunki do aktywnego udziału dzieci w życiu kulturalnym stolicy,
  • zadbają o współpracę ze środowiskiem lokalnym,
  • aktywnie włączą rodziców w życie społeczności przedszkolnej zachęcając do udziału w różnych przedsięwzięciach organizowanych na terenie placówki.

 

      Dzieci:

  • rozwiną swoje zainteresowania poprzez aktywny udział w różnorodnych zajęciach uwzględniających ich możliwości rozwojowe, oczekiwania poznawcze i potrzeby (innowacje, programy, projekty edukacyjne, cykliczne warsztaty),
  • będą twórcze i kreatywne w zabawach organizowanych w budynku przedszkola oraz na świeżym powietrzu,
  • będą samodzielnie inicjować zabawy twórcze z rówieśnikami w czasie wolnym,
  • w sposób wielozmysłowy poznając otoczenie, ukształtują nawyki samodzielnego wykonywania coraz bardziej skomplikowanych zadań również tych, które są niezbędne, aby rozpocząć naukę w szkole,
  • będą aktywnie uczestniczyć w życiu kulturalnym stolicy,
  • rozwiną swoje kompetencje w zakresie uczenia się matematyki uczestnicząc w zajęciach matematycznych oraz ucząc się gry w szachy,
  • zdobędą wiedzę oraz umiejętności autoprezentacji na forum grupy,
  • nauczą się współpracować w grupie dla osiągnięcia wspólnego celu,
  • będą przejawiać poczucie własnej wartości jako osoby, wyrażać szacunek wobec innych osób, nawiązywać relacje rówieśnicze i w miarę możliwości zmieniać świat na lepsze,
  • aktywnie zaangażują się w akcje charytatywne organizowane na terenie przedszkola,
  • będą wspólnie z rodzicami uczestniczyć w różnych przedsięwzięciach organizowanych na terenie placówki,
  • poznają wartości i normy społeczne, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze,
  • poznają swoje rodzinne tradycje i historie, uświadamiając sobie, że są częścią rodziny, częścią grupy ludzi, którzy powiązani są ze sobą więzami krwi, nazwiskiem, wspólnie przeżywanymi chwilami szczęścia i smutku,
  • rozwiną zainteresowania rodzinnymi korzeniami i przeszłością swojego kraju,
  • będą prezentować postawę szacunku dla dziedzictwa narodowego i ogólnoświatowego, nazywać i rozpoznawać wartości jakimi są szacunek do ojczyzny, szacunek do symboli narodowych,
  • wezmą aktywny udział w uroczystych obchodach świąt państwowych organizowanych na terenie placówki.

 

 

  1. Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym.

 

Lp.

Planowana uroczystość, wydarzenie

Odpowiedzialni

Data

  1.  

Pasowanie na przedszkolaka

  1. Żmijewska

 20.11.2025 r.

  1.  

Choinka- spotkanie z Mikołajem

Wszyscy nauczyciele

 

 

  1.  

Spotkania Wigilijne w oddziałach

 

Oddział I „Zielone Żabki”

Oddział II „Niedźwiadki”

Oddział III ”Niebieskie Smoki”

Oddział IV „Żółte Tygrysy”

Oddział V „Sówki”

16.12.2025 r. godz.15:00

09.12.2025 r. godz. 15;00

15.12.2025 r. godz.15:00

12.12.2025 r. godz. 15:00

11.12.2025 r. godz. 14:30

4.

Dzień babci i Dziadka

 

Oddział I „Zielone Żabki”

Oddział II „Niedźwiadki”

Oddział III ”Niebieskie Smoki”

Oddział IV „Żółte Tygrysy”

Oddział V „Sówki

20.01.2026 r. godz. 15:15

20.01.2026 r. godz. 14:40

21.01.2026 r. godz. 15:00

23.01.2026 r. godz. 15:00

20.01.2026 r. godz. 9:30

5.

Bal karnawałowy

Wszyscy nauczyciele Prowadzący- „Złoty Dukat”

 

6.

Uroczyste powitanie wiosny

A. Żmijewska

 

7.

Dzień mamy – w formie zajęć otwartych

Wszyscy nauczyciele

 

8.

Dzień Dziecka „Spartakiada sportowa”

A. Żmijewska

 

9.

Piknik w ogrodzie

 

 

10.

Uroczyste zakończenie roku

Oddział I „Zielone Żabki”

Oddział II „Niedźwiadki”

Oddział III ”Niebieskie Smoki”

Oddział IV „Żółte Tygrysy”

Oddział V „Sówki”

11.06.2026 r. godz. 15:00

16.06.2026 r. godz. 15:00

17.06.2026 r. godz. 15:00

19.06.2026 r. godz. 15:00

23.06.2026 r. godz. 9:30

 

 

  • Terminarz zebrań Rady Pedagogicznej

 

Lp.

Planowana tematyka zebrania

Planowany termin

1.       

Zebranie organizacyjne – początek roku szkolnego 2025/2026

28 sierpnia 2025r.

2.       

Zebranie organizacyjne- przedstawienie Planu Nadzoru Pedagogicznego na rok szkolny 2025/2026

11 września 2025 r.

3.       

Zebranie w sprawie opiniowania Planu finansowego placówki na 2026 r.

 Grudzień 2025 r.

4.       

Podsumowanie pracy placówki za I półrocze roku szkolnego 2025/2026

Styczeń 2026 r.

5.       

Podsumowanie pracy w roku szkolnym 2025/2026

Lipiec 2026 r.

 

 

 

 

 

Data dodania: 2025-10-10 10:24:42
Data edycji: 2025-10-10 10:28:39
Ilość wyświetleń: 14

"Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech, aby uczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza."

Maria Kownacka
Bądź z nami
Urzędu Miejskiego w Policach
Biuletynu Informacji PublicznejTłumacz języka migowego
Biuletynu Informacji Publicznej
Tłumacz języka migowego