Załącznik nr 1 do
Zarządzenia Dyrektora nr 6/2025/2026
Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2024/2025,
oraz w oparciu o kierunki polityki oświatowej państwa na rok 2025/26.
Roczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej przedszkola zatwierdzony Uchwałą Rady Pedagogicznej nr 5/2025/2026 z dnia 28.09.2025 r.
Podstawa prawna:
Zawartość planu:
- Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej.
- Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci.
Informacja o działalności przedszkola we wszystkich obszarach: przebiegu procesu kształcenia, wychowania i opieki, współpracy ze środowiskiem, zarządzania – na podstawie analizy i oceny pracy szkoły (sprawozdanie zespołu kierowniczego)
Zgodnie z treścią rozporządzenia MEN w sprawie wymagań wobec szkół i przedszkoli proces kształcenia w przedszkolu organizowany jest w sposób sprzyjający uczeniu się. Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci w przedszkolu są podporządkowane indywidualnym potrzebom edukacyjnym i rozwojowym oraz możliwościom psychofizycznym przedszkolaków – co potwierdzają wyniki obserwacji rozwoju oraz diagnozy poziomu funkcjonowania. Nauczyciele planują, monitorują i doskonalą procesy wspomagania rozwoju i edukacji. Wnioski z monitorowania wykorzystują w planowaniu i realizowaniu tychże procesów. Metody pracy są dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka i grupy dzieci. Nauczyciele pracują zespołowo. Wspólnie planują przebieg procesów edukacyjnych, współpracują przy ich realizacji i analizują efekty swojej pracy. Nauczyciele pomagają sobie nawzajem i wspólnie rozwiązują problemy.
Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci w przedszkolu skupiają się na rozwijaniu zainteresowań dzieci i wspieraniu ich. Celem działalności przedszkola jest stworzenie przyjaznej atmosfery, w której dzieci mogą łatwo się uczyć i rozwijać. Dzieci, pod opieką fachowych nauczycieli, zwiększają swoje umiejętności i zdobywają wiedzę. Staramy się rozwijać u dzieci ważne zdolności niezbędne w dalszej edukacji i życiu. Są to odpowiedzialność, empatia, szacunek dla siebie i innych oraz współpraca.
Przedszkole organizuje różne konkursy i dodatkowe zajęcia, warsztaty. Dzieci mogą poszerzać swoje zainteresowania. Jesteśmy otwarci na współpracę z rodzicami i lokalną społecznością, aby stworzyć przyjazne środowisko. W przedszkolu dba się także o dobre zarządzanie i organizację pracy, aby wszystko działało sprawnie. Przedszkole dąży do tego, aby nauka była przyjemna i dostępna dla wszystkich dzieci. Pomaga im rozwijać się w wielu różnych obszarach.
Metody pracy są dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka i grupy. W szerokim zakresie wykorzystywane są aktywizujące metody pracy z dzieckiem oraz zróżnicowane formy pracy podczas zajęć. Nauczyciele pracują zespołowo. Wspólnie planują przebieg procesów edukacyjnych, współpracują przy ich realizacji i analizują efekty swojej pracy.
O postępach rozwojowych dzieci świadczą osiągnięcia rozwojowe dzieci przedstawione w analizach dokonanych przez nauczycieli. Wynika z nich, że wszystkie dzieci w wieku sześciu lat realizujące obowiązek przedszkolny w roku szkolnym 2024/2025 opanowały zadania rozwojowe w fizycznym, poznawczym, emocjonalnym i społecznym obszarze rozwoju oraz osiągnęły gotowość szkolną, o czym świadczą wysokie wyniki rozwoju dziecka wskazane w diagnozie gotowości szkolnej i przedstawione w informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole.
Działalność wychowawcza i opiekuńcza przedszkola w mijającym roku szkolnym 2024/2025 skupiała się na realizacji zadań statutowych zapewniających dzieciom kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijaniu sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauki udzielania pierwszej pomocy. Działalność wychowawcza i opiekuńcza skupiała się na obszarach takich jak:
W ww. działaniach wychowawczych ogromną rolę odegrały wspólne działania nauczycieli oraz rodziców szczególnie w trudnych wychowawczo sytuacjach.
Wykonanie zadań rocznego planu pracy przedszkola umożliwiło realizację działań we współpracy ze środowiskiem, o którym mowa w rozporządzenia MEN w sprawie wymagań wobec szkół i przedszkoli.
W tym zakresie specjaliści zatrudnieni w przedszkolu (psycholog, logopeda, pedagog specjalny) współpracują z innymi nauczycielami, rodzicami oraz poradnią psychologiczno-pedagogiczną w sprawie przeprowadzenia diagnozy gotowości do podjęcia zadań szkolnych, diagnozy potrzeb rozwojowych oraz opiekuńczo wychowawczych.
Nauczyciele i specjaliści współpracują z instytucjami opieki społecznej oraz domami dziecka.
Aby wesprzeć rodziców w procesie wychowania, podjęto szereg inicjatyw i zrealizowano wiele przedsięwzięć o charakterze edukacyjnym i wychowawczym:
|
Lp. |
Działania i Zadania Nauczycieli |
Wykonawcy |
Termin realizacji |
|
1. |
Promowanie wśród rodziców edukacji prozdrowotnej v Wykorzystywanie w pracy z dziećmi v Zajęcia otwarte dla rodziców promujące zdrowy styl życia oraz zachowania proekologiczne. v Wzbogacenie bazy przedszkola v Udział dzieci w różnorodnych wydarzeniach kulturalnych na terenie przedszkola i poza nim poświęconych realizowanej tematyce (przedstawienia teatralne, koncerty, konkursy, przeglądy itp.) v Prezentacja fotoreportaży dotyczących efektów akcji promocyjnej na stronie internetowej „Tęczowego Przedszkola” oraz Śródmiejskich stronach poświęconych edukacji przedszkolnej.
|
WN
Oddział I - IV
p. Dyrektor Oddział I - IV
WN
|
Cały rok
W ciągu roku (w miarę możliwości
Cały rok
Cały rok (w miarę możliwości
Cały rok
|
|
2.
|
„W zdrowym ciele zdrowy duch” - rozwijanie sprawności ruchowej dzieci poprzez:
v aktywną realizację bloków tematycznych poświęconych tej tematyce. v realizację projektu edukacyjno-wychowawczego „Ruch to zdrowie każdy dzieciak Wam to powie” v zintensyfikowanie zabaw ruchowych oraz ćwiczeń gimnastycznych w grupach. v udział w akcji „Rowerowe przedszkole” (włączenie się w akcję „Rowerowy Maj”) v „Wiosenne Tańce Połamańce” – impreza ogólnoprzedszkolna z okazji Pierwszego Dnia Wiosny. v Zorganizowanie Letniej Olimpiady Sportowej v |
Koordynatorzy: A. Żmijewska, A. Szóstyk
WN
Oddział III - autor A. Szóstyk
WN
WN
A. Żmijewska
A. Żmijewska
|
W ciągu roku
10.2025 – 05.2026 – oddział III
W ciągu roku
Wiosna 2026
Marzec 2026
01.06. 2026 |
|
3. |
„Ja i Ty to My” – wspieranie rozwoju emocjonalnego dzieci oraz budowanie prawidłowych więzi i relacji społecznych poprzez: v aktywną realizację bloków tematycznych poświęconych dbaniu o zdrowie psychiczne v realizację międzynarodowego programu „Przyjaciele Zippiego” v „Dzień kropki” – impreza ogólnoprzedszkolna v „Dzień Przedszkolaka” – uroczyste obchody święta wszystkich przedszkolaków. v „Dzieci dzieciom” – cykl spotkań w ramach, których dzieci występują przed sobą prezentując krótkie grupowe formy teatralne i muzyczne. v „Podaruj uśmiech” – zbiórka charytatywna z okazji Mikołajek na rzecz dzieci z Domu Dziecka celem uwrażliwienia przedszkolaków na potrzeby innych oraz kształtowanie postawy empatii v „Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami” – · przygotowanie plakatu informacyjnego, którego zadaniem jest budzenie świadomości i wrażliwości wśród Dzieci · „Łańcuch przyjaźni” – wspólne wykonanie kolorowego łańcucha choinkowego symbolizującego jedność v „Poczta walentynkowa” – akcja ogólnoprzedszkolna. v „Walentynki dla chłopczyka i dziewczynki” – impreza ogólnoprzedszkolna z okazji Dnia Zakochanych, v „Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa”: · „Kolorowe skarpetki” - akcja integracyjna - zachęcanie do założenia w tym dniu przez pracowników oraz dzieci dwóch różnych skarpetek jako symbolu solidarności, akceptacji i szacunku dla różnorodności. v „Światowy Dzień Świadomości Autyzmu” obchodzony pod hasłem „Niebieski Dzień”: pokaz mody w odcieniach niebieskiego, zabawy integracyjne, między przedszkolny konkurs plastyczny rozwijający wrażliwość i promujący akceptację wobec osób ze spektrum autyzmu. v Zorganizowanie zbiórki charytatywnej dla zwierząt. v „Mam Talent i się tym chwalę” - Ogólnoprzedszkolny Festiwal Talentów Dzieci.
|
Koordynatorzy:
WN
M. Rudak, K. Piotrowska M. Kuryło, M. Rudak A. Żmijewska
WN
A. Pawełek, M. Sobol, M. Szast-Cybuch
A. Pawełek, M. Sobol, M. Szast-Cybuch
O. Łazińska, A. Boczoń
M. Rudak, A. Szóstyk, A. Pawełek, M. Sobol, M. Szast-Cybuch
A. Pawełek, M. Sobol, M. Szast-Cybuch
A. Boczoń, O. Łazińska A. Szóstyk |
W ciągu roku
10.2025 – 05.2026 - oddział IV 15.09.2025 19.09.2025
W ciągu roku
11/12.2025
03.12.2024
Luty 2026
13.02.2026
21.03. 2026
02.04.2026
10.2025
06.2026 |
|
4.
|
„Zdrowe odżywianie” – kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków poprzez: v aktywną realizację bloków tematycznych poświęconych tematyce zdrowego odżywiania v spotkanie z Przedszkolną Kucharką, Technologiem Żywienia lub Restauratorem v „Urodziny marchewki” – uroczyste obchody Światowego Dnia Żywności (16.10.) v „Smaczne i zdrowe potrawy smokowe"-przedsięwzięcie o charakterze profilaktyczno–zdrowotnym. v „Wesołe Kuchcikowo” – samodzielne przygotowywanie przez dzieci różnych potraw. v „Pachnący ogródek” - zasadzenie ziół
|
Koordynatorzy: M. Rudak, M. Kuryło
WN
Oddział I - IV
M. Kuryło, M. Rudak M. Rudak
WN
WN |
Cały rok
W ciągu roku
W ciągu roku
16.10.2025 W ciągu roku
W ciągu roku
Wiosna 2026 |
|
5.
|
„Czystość to zdrowie” – kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych oraz dbałości o ład i porządek poprzez: v aktywną realizację bloków tematycznych poświęconych tematyce higieny osobistej v Trening umiejętności higienicznych dzieci. v spotkanie z pielęgniarką, lekarzem, higienistką – zapoznanie z medycznymi zawodami v Uroczyste Obchody „Światowego Dnia Mycia Rąk” v Uroczyste obchody „Światowego Dnia Zdrowia” (07.04.)
|
Koordynatorzy: K. Piotrowska, A. Szóstyk
WN
WN Oddział I - IV K. Piotrowska
A. Szóstyk |
Cały rok
W ciągu roku
W ciągu roku W ciągu roku
15.10. 2025
07.04. 2026 |
|
6.
|
„Bezpieczeństwo – ważna sprawa” – wdrażanie dzieci do dbania o własne bezpieczeństwo poprzez: v aktywną realizację bloków tematycznych poświęconych tematyce bezpieczeństwa v Spotkanie z Policją i Strażą Miejską v Kontynuowanie współpracy ze Strażą Pożarną v Zorganizowanie ogólnoprzedszkolnego konkursu plastycznego „Bezpieczne wakacje” v „Bezpieczny Przedszkolak” – warsztaty dla dzieci poświęcone tematyce bezpieczeństwa. v „Dzieci bezpieczne w sieci” – cykl pogadanek poświęconych tej tematyce. |
Koordynatorzy: WN
WN WN K. Piotrowska
WN
WN |
Cały rok
W ciągu roku
W ciągu roku W ciągu roku Czerwiec 2026
W ciągu roku
W ciągu roku |
|
7. |
„Mali Ekolodzy – To My” – rozwijanie u dzieci aktywnej postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne poprzez: v aktywną realizację bloków tematycznych poświęconych tematyce ekologii, v udział w programach, projektach przedsięwzięciach i akcjach o zasięgu lokalnym oraz ogólnopolskim we współpracy z różnymi instytucjami. v realizację przedsięwzięcia edukacyjnego „Obserwujemy, doświadczamy – tajemnice świata odkrywamy” v „Z Kalendarza Małego Ekologa” v „Detektyw Łodyga na tropie tajemnic przyrody” - konkurs plastyczno-techniczny dla Dzieci i Rodziców, v „Dzień Drzewa” – happening plastyczny v „Patyczkowe konstrukcje” – zabawki, budowle, przedmioty z materiału przyrodniczego” – ogólnoprzedszkolny konkurs plastyczno-techniczny dla Dzieci v „Mój zwierzak i ja” – krótka historyjka obrazkowa wykonana dowolną techniką plastyczną, v „Wiosna w słoiku” - ogólnoprzedszkolny konkurs plastyczno-techniczny dla Dzieci v Uroczyste obchody „Dnia Ziemi” v „Co w trawie piszczy?” - ogólnoprzedszkolny konkurs plastyczny dla Dzieci |
Koordynatorzy: O. Łazińska, A. Boczoń, A. Żmijewska, M. Kuryło
Oddział I - IV
Oddział I - IV
M. Kuryło
M. Kuryło
A. Szóstyk M. Rudak
A. Boczoń, O. Łazińska
A. Żmijewska
K. Piotrowska A. Boczoń, O. Łazińska
|
Cały rok
Cały rok
Cały rok
10.2025 – 05.2026 – oddział III
09.2025
10.10.2025 10.2025
11.2025
03.2026
22.04.2026 05.2026 |
Nauczyciele:
Dzieci:
|
Lp. |
Planowana uroczystość, wydarzenie |
Odpowiedzialni |
Data |
|
|
Pasowanie na przedszkolaka |
|
20.11.2025 r. |
|
|
Choinka- spotkanie z Mikołajem |
Wszyscy nauczyciele
|
|
|
|
Spotkania Wigilijne w oddziałach
|
Oddział I „Zielone Żabki” Oddział II „Niedźwiadki” Oddział III ”Niebieskie Smoki” Oddział IV „Żółte Tygrysy” Oddział V „Sówki” |
16.12.2025 r. godz.15:00 09.12.2025 r. godz. 15;00 15.12.2025 r. godz.15:00 12.12.2025 r. godz. 15:00 11.12.2025 r. godz. 14:30 |
|
4. |
Dzień babci i Dziadka
|
Oddział I „Zielone Żabki” Oddział II „Niedźwiadki” Oddział III ”Niebieskie Smoki” Oddział IV „Żółte Tygrysy” Oddział V „Sówki |
20.01.2026 r. godz. 15:15 20.01.2026 r. godz. 14:40 21.01.2026 r. godz. 15:00 23.01.2026 r. godz. 15:00 20.01.2026 r. godz. 9:30 |
|
5. |
Bal karnawałowy |
Wszyscy nauczyciele Prowadzący- „Złoty Dukat” |
|
|
6. |
Uroczyste powitanie wiosny |
A. Żmijewska |
|
|
7. |
Dzień mamy – w formie zajęć otwartych |
Wszyscy nauczyciele |
|
|
8. |
Dzień Dziecka „Spartakiada sportowa” |
A. Żmijewska |
|
|
9. |
Piknik w ogrodzie |
|
|
|
10. |
Uroczyste zakończenie roku |
Oddział I „Zielone Żabki” Oddział II „Niedźwiadki” Oddział III ”Niebieskie Smoki” Oddział IV „Żółte Tygrysy” Oddział V „Sówki” |
11.06.2026 r. godz. 15:00 16.06.2026 r. godz. 15:00 17.06.2026 r. godz. 15:00 19.06.2026 r. godz. 15:00 23.06.2026 r. godz. 9:30 |
|
Lp. |
Planowana tematyka zebrania |
Planowany termin |
|
1. |
Zebranie organizacyjne – początek roku szkolnego 2025/2026 |
28 sierpnia 2025r. |
|
2. |
Zebranie organizacyjne- przedstawienie Planu Nadzoru Pedagogicznego na rok szkolny 2025/2026 |
11 września 2025 r. |
|
3. |
Zebranie w sprawie opiniowania Planu finansowego placówki na 2026 r. |
Grudzień 2025 r. |
|
4. |
Podsumowanie pracy placówki za I półrocze roku szkolnego 2025/2026 |
Styczeń 2026 r. |
|
5. |
Podsumowanie pracy w roku szkolnym 2025/2026 |
Lipiec 2026 r. |
"Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech, aby uczyły się kochać ludzi i wszystko, co je otacza."

00-639 Warszawa
ul. Marszałkowska 27/35/A